Choreoterapia

Choreoterapia W każdym wieku możemy zacząć tańczyć. Na zajęciach z choreoterapii nie potrzebne są umiejętności profesjonalnego tańca, ważne jest z kolei, aby dobrze się bawić tańcem. Bo to poprzez taniec można pokazać wszystkie swoje uczucia, od agresji, furii, złości, do radości, szczęścia, miłości. Bez używania słów ludzie od wieków mogli porozumiewać się. Tańczone taniec wojenny, jak i taniec miłości. Wystarczy tylko włączyć muzykę i zacząć się ruszać, improwizować. Aby czuć się jak najlepiej, trzeba ruszać się tak, jak dyktuje ciało, nie narzucać sobie sztywnych ruchów. Takie zasady panują na dyskotece – każdy rusza się w inny sposób i wszyscy są szczęśliwi. Zajęcia taneczne są również ważne dla starszych osób, które są samotne, mają problemy z nawiązaniem kontaktów, albo nigdzie nie wychodzą i nie mają kontaktu ze światem. Dla nich sam taniec nie jest najważniejszy, ale to, że spotykają się w grupie, że mogą porozmawiać przy okazji ucząc się łatwych kroków. Taniec zbliża i jest najtańszą formą relaksu, wymaga tylko chęci.

Refleksologia

Refleksologia Główne punkty znajdują się na twarzy, dłoniach i stopach. Każdy punkt odpowiada określonemu organowi wewnętrznemu. Dotyk wykwalifikowanej osoby pozwoli nas uzdrowić i wyleczyć z różnych chorób. Pozwoli również odprężyć się i zmniejszyć napięcie, które źle wpływa na nasze zdrowie. Refleksologia pomoże nam skoncentrować się na naszych myślach, a profesjonalna osoba będzie pracować na nasze dobre zdrowie. Specjalista w porę może ostrzec nas o chorobie, która może się u nas pojawić i pomoże nam się przed nią uchronić. Poczujemy się senni, a może nawet uda się nam zasnąć podczas takiego zabiegu. Ważne, aby powtarzać takie zabiegi. Wtedy nasz organizm będzie wiedział, że to jest czas tylko na relaks i będzie się tego domagał. Jeżeli chcemy, aby nasz organizm pracować i funkcjonował dobrze, należy dać mu coś w zamian. I wcale nie muszą to być tabletki przeciwbólowe czy uspokajające, aby poczuć się lepiej. Możemy również spróbować nauczyć się takiego masażu sami z książek dostepnych w specjalistycznych księgarniach. Poddajmy się naturalnemu zabiegowi i poprawmy nasze samopoczucie.

Joga

Joga Joga zachowuje jedność między naszym ciałem i wnętrzem, jednocześnie uzdrawia nasz organizm i psychiczny stan zdrowia. Można zauważyć kompletną przemianę psychiczną osób, które do tej pory miały problemy ze sobą, wymagającym otoczeniem, dużo płakały, były smutne i zamknięte w sobie. Wystarczy kilka godzin, aby stały się bardziej ufne, zaczęły nawiązywać kontakty, same podchodziły, aby zacząć rozmowę. Sami osobiście nie musimy zauważyć, jak szybko ćwiczenia dają efekt, ale powie nam to każdy, kto nas zna i często nas spotyka. Ważne jest, by ćwicząc myśleć o tym, co dzieje się z naszym ciałem, jak pracują mięśnie, ale i o tym, co dzieje się w naszej psychice, czego się uczymy. W odważniejszych i trudniejszych pozach jogi uczymy się wytrzymałości, wytrwałości w dążeniu do celu, pokonywania swoich słabości, pokonywania przeszkód i cierpliwości. Joga wymaga koncentracji. Tego musimy nauczyć się na początku. Jeśli pokonamy trudności, które nas blokują przed wykonaniem pozy, nauczymy się pokonywać trudności w codziennym życiu.

Tagi: ,

Czy plaża relaksuje?

Czy plaża relaksuje? Teoretycznie plaża to miejsce błogiego odpoczynku. Marzymy sobie o piasku, szumie morskich fal i idealnej ciszy. Błogi nastrój psują jednak ludzie, którzy przybyli nad morze z tego samego powodu co my. Niestety w tłumie nikt nie może dobrze wypocząć. To, co miało być rajem, okazuje się koszmarem. Hałas, ścisk i nieprzyjemna atmosfera nie sprzyjają odpoczynkowi, a wręcz przeciwnie. Okazuje się, że plaża w miejscowości nadmorskiej wcale nie jest idealnym miejscem, jeśli pragniemy się wyciszyć. W takich przypadkach, może lepiej wybrać się na biwak nad jezioro i w spokoju łowić ryby lub opalać się na kładce. Można także po prostu leżeć na trawie, oglądać chmury lub czytać książkę. Plaża jest pusta tylko poza sezonem, jednak w tym czasie musimy być przygotowani na zimno i dość duży wiatr, jak to nad morzem. Jeśli jednak bardzo nam zależy na spokoju i plaży to połączenie tych składników jest możliwe tylko poza okresem letnim. Można wybrać się tam wiosną, gdy robi się już trochę ciepło, a turystów jeszcze nie ma. Wydaje się, że takie rozwiązanie jest najwłaściwsze.

Aromaterapia

Aromaterapia Dla jednego może to być zapach wanilii, lasu, morza, kwiatów, a dla innego zapach szarlotki lub makowca. Są takie zapachy, który przywołują wspomnienia, na których myśl czujemy się lepiej. Przypominamy sobie ciepło domowego ogniska, bliskość ukochanej osoby, jej zapach jest nam bliski i jedyny. Każdy ma swój wyjątkowy zapach, który powodujemy, że wciągamy powietrze, zamykamy oczy, unosimy głowę i zastygamy z delikatnym uśmiechem na ustach. Ważne, by zapach nas ukoił, odprężył, a nie rozdrażniał. Najlepsze działanie mają kąpiele aromatyczne. Wtedy możemy się zrelaksować w samotności, pluskając w ciepłej wodzie pełnej zapachu i piany. Wystarczy 20 minut, aby kompletnie zmienił się humor i nastawienie do świata i życia. Ważny jest też dobór perfum, aby otaczał nas przyjemny zapach, który będzie pasował do nas i naszego temperamentu. Ciężkie i mocne zapachy tylko zmęczą tych, co lubią delikatną woń. W pokoju, gdzie przebywamy, możemy ustawić pachnące świece. Pozwólmy się troszkę powodzić za nos, a poczujemy się znacznie lepiej.

Czas dla siebie

Czas dla siebie Aby skutecznie pokonać stres i napięcie psychiczne, spędźmy czas, tak jak tego chcemy. Nie pozwólmy sobie wszystkiego narzucać. Każdy lubi coś innego. Spacer z psem, pogawędka na ławce z sąsiadem, wyjście na kawę z przyjaciółką, zakupy z koleżankami, seans filmowy z ukochanym. Zróbmy to, na co mamy ochotę. Mamy prawo być szczęśliwi i zróbmy coś, aby tak było. Zostawmy pracę w biurze, brudne naczynia w zlewie, pranie w pralce. Włączmy muzykę, połóżmy się na parę minut, pobawmy się z kotem. Zajmijmy się hobby – zbieraniem znaczków, pocztówek, malowaniem, grą w szachy. Nie zawsze życie musi biec w najszybszym tempie. Zwolnijmy czasem. Znajdźmy czas dla bliskich, porozmawiajmy z dziećmi, nauczmy się słuchać. Zwierzmy się komuś zaufanemu z kłopotów, może pomoże znaleźć nam rozwiązanie, spojrzeć na problem z innej perspektywy. Nie zamykajmy się w sobie. Uprawiajmy sporty, najlepiej grupowe i na dworze, bo dotlenimy organizm i powygłupiamy sie w towarzystwie. Dbajmy o zdrowie, nie dajmy się zwariować.

Tagi: ,

Masaż relaksacyjny

Masaż relaksacyjny Taki rodzaj masażu odbywa się najczęściej przy ulubionej muzyce i przy użyciu olejków eterycznych. I to jest główny element relaksacyjny. Poza tym masaż odbywa się jak normalny masaż, który ma zbawienne działanie na nasz organizm. Likwiduje stres, napięcie mięśni, mimowolnie poddajemy się pod dotykiem rąk specjalisty. Opada z nas cały codzienny stres. Pobudza się układ krążenia, a więc usprawnia praca serca. Po takim masażu na pewno będziemy spali jak małe dzieci. Kiedy nasze mięśnie są sztywne i twarde, to znak, że jesteśmy pod wpływem dużego stresu i zebrał się w naszych mięśniach. Wtedy najlepszy jest masaż. Przynosi natychmiastową ulgę w odróżnieniu od tabletek przeciwbólowych. Poza tym jest bezbolesny i bezpieczny niezależnie od wieku, płci czy przebytych chorób. Masaże są przepisywane w ośrodkach zdrowia, jak i wykonywane w gabinetach SPA. W rękach specjalisty poczujemy się jak nowonarodzeni. Niestety, nie zrobimy go sobie sami, dlatego musimy poprosić o pomoc bliską osobe albo udać się na specjalny seans.