Dieta w ciąży

Dieta w ciąży Ciąża to magiczny czas, oczekujemy przyjścia na świat naszego maluszka. W ciąży zmienia się nasze ciało oraz sposób myślenia, większą wagę zaczynamy zwracać na to, co jednamy i kiedy. Dieta w ciąży staje się bardzo ważnym elementem, na co uczulają nas lekarze oraz położne, to, co jemy trafia przecież bez pośrednio do naszego maluszka. Dieta jest tak istotna, ponieważ płód do właściwego rozwoju potrzebuje wieku składników mineralnych oraz witamin, tylko tak może się właściwie rozwijać i przybierać na masie. Zastanówmy się, więc jak powinna wyglądać właściwa dieta w ciąży? Po pierwsze ma być różnorodna, jeśli w naszym organizmie brakuję jakiś składników dziecko czerpie je z rezerw, a my zostajemy z niedoborami wówczas zwykle mamy problem z wypadającymi włosami, brzydkimi paznokciami czy wypadaniem zębów. Poza różnorodność należy też zwrócić uwagę na częstotliwość posiłków, czyli jadać często, ale mało tak, aby na bieżąco trawić pokarm. Dieta w ciąży powinna też opierać się o piramidę zdrowego żywienia, czyli nie powinno zabraknąć tutaj warzyw, owoców czy węglowodanów. Są też takie produkty, których w ciąży trzeba się wyzbywać należą do nich używki, tłuszcze czy cukry, które dostarczają pustych kalorii. Dieta w ciąży to ważny aspekt nie tylko dla maluszka w brzuchu, ale i dla nas, jeśli dieta jest właściwa lepiej się czujemy i nie mamy problemów z nadwagą, a tym samym powrotem do stanu sprzed ciąży.